jueves, 8 de febrero de 2018

Fulles de Cálcul

1. Condicions del treball
     Electrodomésticos
     Ejercicios de hojas de cálculo
     Caída vertical  y Ampliación
     Punto de encuentro vertical
     Tiro parabólico
     Punto de encuentro MRU
     
2. Valoració del programa
     Per a realitzar tots estos treballs hem usat un "nova" ferramenta que ens proporciona Drive, pareguda al Excel, la qual no era nova en mi, ja que l'any passat vam fer ús d'ella en un altre treball, encara que no ens endinsàrem tan afons en el seu ús i funcions com aquesta vegada.
Em pareix un programa molt útil per a resoldre càlculs immediats, però que si no saps usar-ho bé o no t'agrada utilitzar-ho (com és el meu cas) et pot resultar prou difícil i també molt avorrit.


3. Valoració del treball propost
 
El treball que ens ha tocat esta vegada ha sigut realitzar una sèrie d'activitats per a conéixer el correcte ús de les fulles de càlcul. He de dir que em pareix que ha sigut massa llarg i monòton, encara que poc es pot variar a l'hora realitzar diferents exercicis. La finalitat amb què es planteja esta activitat és molt bona perquè conéixer este programa pot resultar molt útil en el futur, però com he dit anteriorment em pareix que ha sigut excessiu el temps que hem estat usant aquest programa. El que si que em va paréixer correcte és que hagueren tant treballs grupals com individuals, ja que no em pareix just mai que s'avalue igual a tots els membres del grup.

4. Diari de sesions
    El nostre camí amb els fulls de càlcul va començar el 9 de novembre, moment en el qual personalment no sabia on ens havíem ficat, el primer treball era molt bàsic, consistia a col·locar una sèrie de dades que ens oferien, fer uns cálculs i gràfiques, tot això prou bàsic per a endinsar-nos en aquest món de fulles de càlcul, al principi no tenia massa idea del seu funcionament i vaig haver de necessitar l'ajuda d'algun company els primers dies. Una vegada vaig aprendre el principal per a saber defendre'm el següent treball no em va resultar molt complicat el realitzar-ho.

Comencàrem el mes de desembre amb un nou treball i esta vegada era per grups, com no ens agrada molt innovar vam decidir seguir junts els mateixos que vam fer l'anterior treball; Wences, Javier, Alberto y yo. Al principi ens va costar un poc realitzar els treballs ja que ens vam dividir les tarees equitativament y com no teníem el mateix coneixement sobre el programa de vegeades algun no sabia com continuar la seua part, però entre tots i ajudant-nos vam poder traure-ho avant.

Un nou any començava i amb això un nou treball, esta vegada més costós al meu entendre, ja que calia fer ús de fórmules més "difícils" per sort teníem al nostre company Alberto el qual sap molt sobre física y les seues fórmules, també teníem les fórmules en el blog per si de cas no sabiem continuar amb el treball, pero en aquest treball ens vam trobar amb el nostre gran hàndicap, la gràfica mai ens eixia com deuria.


El següent treball a realitzar va ser relacionat amb el tir parabòlic, treball el qual constava de dos parts, la primera al meu entendre prou fàcil pel que no ens va costar molt acabar-la, en canvi, la segona part se'ns va fer molt pesada ja que no sabíem molt bé fer-la i vam haver de recórrer diverses vegades a algun altre alumne e inclús al professor, la nostra gran fallada era a l'hora d'escriure les fórmules que sempre se'ns oblidava posar algun parèntesi de més o de menys molt important i no ens donava el resultat que hauria de donar-nos; però finalment (creiem) que ho em aconseguit acabar com tocava.

Per a acabar la meua odiada aventura amb els fulls de càlcul ens va tocar realitzar una xicoteta prova individual per a demostrar els nostres coneixements sense ajuda alguna d'altres persones. Certament em vaig sorprendre al meu mateix ja que vaig saber fer-ho tot ràpid i eficaç, i per consegüent d'açò, vaig aconseguir acabar-la a temps cosa que no van poder la majoria dels meus altres companys.

5. Valoració del grup
    Pel que fa al grup dec de dir que hem treballat prou ben tots, fent cada un el màxim que podia, ja que com en tots els grups hi ha gent que té més coneixement i sap més sobre unes coses que altres. La distribució jo crec que no ha sigut del tot perfecta ja que algunes vegades tocava començar algun altre treball i a nosaltres encara ens quedava rematar l'anterior, degut com vaig dir anteriorment a les gràfiques, que ens van complicar molts els treballs.
La valoració individual de cada component seria la següent:
-Alberto Alonso: La meua valoració seria d'un 9.5, ja que al meu parer era el que més controlava sobre el programa i el que més s'interesse en que tot isquera com tocava.
-Javier Bermúdez: La meua valoració seria d'un 8, ja que a pesar de no entendre molt bé com a funcionava sempre ha estat fent tot el que estava en les seues mans i a treballat com el que més.
-Wences Bañuls: La meua valoració seria d'un 8, ja que com el company anterior tampoc coneixia a la perfecció l'ús del programa i a pesar d'això ha sabut enginyar-se-les per a tindre tot el que havia de realitzar a temps.
-Óscar Vázquez: Valoraria el meu treball amb un 9.25, ja que he tingut molt bona evolució ja que passe de no saber molt sobre l'ús del programa a acabar dominant-ho quasi perfecte i vaig ajudar molt en l'elaboració dels treballs.
   





















No hay comentarios:

Publicar un comentario